Lush - Fair Trade Pink Peppermint Foot Lotion & Volcano Voetmasker

Tijdens mijn werkuren krijgen mijn voeten veel te verduren. Bijna heel mijn dienst sta ik of loop ik en dan is het wel zo fijn als je je voeten zo nu en dan kan verwennen. Ik bestelde bij Lush de Fair Trade Pink Peppermint Foot Lotion en Volcano Voetmasker.


Pink Peppermint Fair Trade Foot Lotion 

Pink Peppermint is een verfrissende crème voor je voeten. De crème zit vol groene munt en pepermuntolie. Perfect voor als je jouw voeten intensief gebruikt. Daarnaast zit er ook arnica en goudsbloem in om de pijn te verminderen. Als laatste zit er biologische Fair Trade cacaoboter in om je voeten lekker zacht te maken. Deze cacaoboter wordt door Lush bij kleine coöperaties ingekocht. Het bevat allemaal natuurlijke ingrediënten, veilige synthetische stoffen en sommige komen voor in natuurlijke ethische olie. 

Water (Aqua), Arnica-infusie (Arnica montana), Amandelolie, Fair Trade (Prunus dulcis), Cacaoboter, fair trade biologische (Theobroma cacao), Glycerine (Glycerine), Stearinezuur (Stearic Acid), Tri-ethanolamine (Triethanolamine), Kruizemuntolie (Mentha spicata), Pepermunt essentiële olie (Mentha piperita),Tagetesolie, essentiële (Tagetes minuta), Lanoline (Lanolin), Cetearyl alcohol (Cetearyl Alcohol), *Limonene (*Limonene), *Linalool (*Linalool), Parfum, Kleurstof 17200 (Colour 17200), Methylparabeen, Propylparabenen (Propylparaben)


De crème voelt lekker licht en luchtig aan. De geur is erg aangenaam. De combinatie van alle ingrediënten is precies goed. Door al de ingrediënten is de muntgeur subtiel aanwezig. Ik kan zeggen dat het een beetje naar tandpasta ruikt, maar dan subtieler. Ik vind het wel lekker!

Als je de crème insmeert op je voeten merk je al gelijk dat het heel erg licht aanvoelt. Daarnaast voel je de frisheid op je voeten en trekt de crème vrijwel gelijk in. Bij een andere voet lotion waar munt in zat voelde ik een tintelend gevoel, maar dat is bij deze totaal niet het geval. Na het insmeren voelen mijn voeten minder vermoeid aan en ook heel erg zacht. Als je minder vermoeide voeten wilt is dit dus een top product! Wat helemaal super is dat je er lang mee kan doen, want je hoeft maar een likje uit de pot te hebben (niet letterlijk natuurlijk) en is het ook erg lang houdbaar.


Volcano Voetmasker

Als je je voeten extra wilt verwennen zou ik voordat je de lotion gebruikt een voetmasker gebruiken. Dit masker is ook perfect voor als je voeten veel te verduren krijgt. Het is een verkwikkend en verkoelend masker met krachtige deodoriserende ingrediënten en verfrissende papaya. Daarnaast zit er puimsteen in voor een goede krachtige voetscrub. Lush zegt dat dit ideaal voor mensen is die snel koude voeten hebben en dat heb ik heel erg snel. In dit masker zit klei, papaja, tomaat, citroen, etherische oliën en puimsteen. 

Kaoline (Kaolin), Lindebloesem- en Kleefkruid-afkooksel (Tilia europaea, Galium aparine, Verse Tomaten, Verse Papaya (Carica papaya), Aardappelen (Solanum tuberosum), Glycerine, Bentoniet Gel, enthol Kristallen (Menthol), Citroenolie (Citruslimon), Kaneelbladolie (Cinnamomum zeylanicu, *Benzyl Benzoaat, *Limonene, Parfum, Methylparabeen, Propylparabeen


Het beste is om je voeten aan de onderkant lekker in te smeren en dan 10 minuten in te laten trekken. Het masker voelt als een klei aan en droogt vrijwel snel op. Je kan tussendoor gewoon lekker gaan chillen als je er maar een stuk plastic folie overheen doet. Daarna kan je het met lauw water afspoelen en merk je gelijk dat je voeten heerlijk aanvoelen. De geur kan ik trouwens niet zo goed omschrijven, maar het is totaal niet vies.

Met dit masker doe je iets korter mee en is ook minder lang houdbaar, omdat het vers is. Je kan zeker tot 5 keer echt je voeten goed insmeren met dit masker, maar goed de prijs ligt ook een stuk lager.


*tip: als je het masker na 10 minuten nog eens goed in masseert dan verwijder je de dode huidcellen van je voeten.


Ik ga zeker vaker producten bestellen bij Lush, want ik heb er gewoon hele goede ervaring mee. Helaas is niet alles heel goedkoop, maar voor deze producten betaal ik graag wat meer. Daarnaast zijn alle producten met de hand gemaakt, dierproefvrij en 100% vegan.


Lush - Fair Trade Pink Peppermint Foot Lotion 225 gram €17,50
Lush - Volcano Voetmasker 125 gram €7,95

Gebruik jij producten voor je voeten?

Geen opmerkingen