Catrice - Longlasting Prime and Fine Multitalent Fixing Spray

Het is al een tijdje geleden dat ik langs de make-up schappen van de Kruidvat liep. Ik was heel erg benieuwd naar de nieuwe Limited Edition van Catrice, maar helaas vond ik die een beetje tegenvallen. Mijn oog viel daarna op een longlasting prime and fine multitalent fixing spray en laat mijn fixing spray die ik nu in gebruik heb bijna op zijn. Een goede reden om het te kopen dus.


Na een lange tijd de pro base fixing mist te hebben gebruikt is het tijd voor een ander merk. Ik ben erg van het uitproberen en nu zag ik een fixing spray staan bij de schappen van Catrice. Het zit in een leuk paars flesje van 50ml en er staat precies op wat voor product het is. Het paarse flesje was ook echt een uitnodiging voor mij om het te kopen. 

Een fixing spray gebruik je na het aanbrengen van je make-up. Het moet je make-up langer en mooier op je gezicht laten zitten. Daarnaast geeft het ook een verfrissend gevoel. De fixing mist is eigenlijk multifunctioneel, want je kan het ook als basis gebruiken onder je make-up zoals een primer. Ik gebruik deze enkel na het aanbrengen van de make-up, omdat ik al een hele fijne primer van Catrice heb. Maar goed ik heb het toch op de beide manieren getest. 


Het fijne aan dit flesje is dat het een pompflacon heeft. Dit is erg hygiënisch, want er kan niemand met zijn vingers inzitten, net zoals bij de prime and fine potjes van Catrice. Het formaat van het flesje is trouwens erg om mee te nemen in je tas.

De geur van deze spray vind ik eigenlijk heel moeilijk te omschrijven. Ik kan wel zeggen dat het een subtiele frisse geur heeft. Tijdens het aanbrengen heb je dus ook geen last van een sterke geur en dat is wel heel erg fijn als je een spray in je gezicht sprayt.  


Ingrediënten: AQUA (WATER), BUTYLENE GLYCOL, BETAINE, HYDROXYPROPYL CYCLODEXTRIN, PPG-26-BUTETH-26, PEG-40 HYDROGENATED CASTOR OIL, PENTYLENE GLYCOL, BENZYL ALCOHOL, SODIUM BENZOATE, POTASSIUM SORBATE, PARFUM (FRAGRANCE).


Ik heb de spray dus op twee manieren getest. Als eerst heb ik het getest als een primer, maar dat vond ik geen succes, want de spray trekt totaal niet snel in je huid. Pas als je het in je huid masseert trekt het goed in je huid, maar je make-up blijft er niet veel beter van zitten gedurende dag. 

De fixing spray aanbrengen nadat je jouw make-up hebt gedaan is een veel groter succes. Het geeft je een fris gevoel en daarnaast zit je make-up gedurende dag er erg goed uit. Wat ik wel 1 klein minpuntje vind is dat het met sprayen een klein beetje plakkerig voelt, maar niet op een vervelende manier. Dit trekt vrijwel na een aantal seconden wel weg. Een multitalent product is het niet, maar om het alleen te gebruiken na het aanbrengen van je make-up is het een perfect product. 


Catrice Longlasting Prime and Fine Multitalent Fixing Spray €4,49

Gebruik jij een fixing spray? Zo ja, van wel merk?

Geen opmerkingen